Strict Standards: Non-static method modarticlesfaqHelper::getItems() should not be called statically in /home/manesisnews/public_html/modules/mod_articles_faq/mod_articles_faq.php on line 14

«Οι γνώσεις είναι για το πνεύμα ό,τι τα μάτια για το σώμα, δηλαδή, το φως της διάνοιας. Αντίθετα, η άγνοια και η αμάθεια είναι το σκοτάδι.» Πλούταρχος

Η γνώση, η αιτιολογημένη αληθής πεποίθηση, ανοίγει δρόμους, υπερβαίνει εμπόδια και αντιλήψεις. Είναι αποτέλεσμα έρευνας, μελέτης και κρίσης η οποία μέσα από την ανταλλαγή εμπειριών, οδηγεί στην ανάπτυξη της ευφυΐας και των δεξιοτήτων του παιδιού. Εφοδιάζουμε τους μαθητές με γνώσεις που θα τους βοηθήσουν ως ενήλικες, ενώ παράλληλα στοχεύουμε να μάθει ο μαθητής τον «τρόπο που αποκτά γνώση», να αποκτήσει δηλαδή τις ικανότητες που θα τον οδηγήσουν στην κατάκτηση της επιστημονικής αλήθειας. Μέσα από την έρευνα, με τις ομαδικές και καινοτόμες εργασίες, τη συστηματική διδασκαλία και με τη διάθεση των εκπαιδευτικών να μεταδώσουν τις γνώσεις τους, στοχεύουμε στην καλλιέργεια της αντίληψης και την κατάκτηση κάθε γνωστικού αντικειμένου.

Η οργάνωση της ύλης, η συστηματοποίηση και η μεθοδικότητα της διδασκαλίας διευκολύνουν την πορεία προς τη γνώση. Έτσι, οι σημειώσεις που δίνονται στους μαθητές, τα εποπτικά μέσα, η συστηματική οργάνωση για την εμπέδωση της διδακτέας ύλης ανά τάξη και ανά μάθημα, ο συχνός έλεγχος της γνώσης που αποκτήθηκε με γραπτές εξετάσεις, παράλληλα με την εξατομικευμένη διδακτική προσέγγιση των μαθητών (περιγραφική αξιολόγηση με προτάσεις βελτίωσης) και την κατάλληλη κινητοποίηση, συνθέτουν μια ολοκληρωμένη εκπαιδευτική πρόταση.

Εφαρμογή της Συστηματικής Διδασκαλίας σε Νηπιαγωγείο, Δημοτικό,  Γυμνάσιο και Λύκειο

 dunam1

 dynam2
 dynam3  dynam4

Η κατάκτηση της επιστημονικής αλήθειας μπορεί να επιτευχθεί με άσκηση σε πραγματικές καταστάσεις, γι’ αυτό ένα μέρος της σχολικής δραστηριότητας είναι απαραίτητο να μεταφέρεται εκτός σχολικής τάξης. Χρησιμοποιώντας τα εργαστήρια φυσικών επιστημών, τις δανειστικές βιβλιοθήκες, τις αίθουσες πληροφορικής, τις εκπαιδευτικές επισκέψεις, το αμφιθέατρο και το ερευνητικό υλικό που δίνεται από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας, οι μαθητές κατακτούν τη γνώση με μια ξεχωριστή βιωματική διαδικασία μέσω σημαντικών πειραμάτων, ερευνητικών εργασιών και δράσεων. Παράλληλα, κατά τη διάρκεια κάθε σχολικού έτους εκπονούνται ερευνητικές διαθεματικές εργασίες που αφορούν το ετήσιο πολιτιστικό αφιέρωμα από όλες τις τάξεις νηπιαγωγείου, δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου.

Εκπαιδευτικά προγράμματα σε Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο

ereyna1

 

«Είναι αδύνατο να θεωρείται ελεύθερος αυτός που είναι δούλος στα πάθη του και κυριαρχείται από αυτά», Πυθαγόρας

Η ηθική, καθορίζει τα δικαιώματα και τα καθήκοντα απέναντι στον εαυτό μας, στην οικογένειά μας, στην πατρίδα, στην κοινωνία, στο Θεό.

Εργαζόμαστε λοιπόν με υπομονή και επιμονή για να αποκτήσουν οι μαθητές έξεις, δηλαδή συνήθειες καλές, να μετατρέψουν το σχολικό έθος σε υψηλό κοινωνικό ήθος με ακαταμάχητη ισχυρή βούληση, τη δύναμη της δημιουργικής δράσης, για να βαίνουν σταθερά σε πράξεις ενάρετες. Το κάλλος, η ομορφιά της ζωής, η χαρά και η απόλαυση απ’ τους κόπους και τους μόχθους της καθημερινής εργασίας αλλά και απ’ τις αγαθοεργίες, εξωραΐζει το περιβάλλον και ανυψώνει την ψυχή προς την ευδαιμονία.

ithos1

Η εθελοντική προσφορά βοήθειας και αλληλεγγύης, δίνει τη δυνατότητα έκφρασης μεταξύ των ανθρώπων, δημιουργεί κοινωνικούς δεσμούς για ένα κοινό σκοπό. Σε αυτή την προσπάθεια το σχολείο μας στηρίζει και παροτρύνει τους μαθητές να συμμετέχουν σε εθελοντικά προγράμματα (50+, καθαρισμούς παραλιών, συμμετοχές σε προγράμματα UNHCR κ.λ.π.). Παράλληλα, έχουμε θεσμοθετήσει το πρόγραμμα «Ενεργός πολίτης: κοινωνική ευαισθησία και πράξη» μέσα από το οποίο στηρίζουμε τις προτάσεις των μαθητών και των γονέων για αλληλοβοήθεια και αλληλοϋποστήριξη. Έχουμε δημιουργήσει ένα δίκτυο επικοινωνίας γονέων μέσα από τράπεζα επαγγελματικών προσφορών. Διοργανώνουμε παζάρια από έργα των μαθητών μας, συνεργαζόμαστε με κοινωφελείς φορείς («make a wish», «Action aid», «Κοινωνικό παντοπωλείο και φαρμακείο», «Πανελλήνια ένωση φίλων πολυτέκνων», «Γιατροί του κόσμου», «Unisef», «Χαμόγελο του παιδιού», κ.α.) και συμπαραστεκόμαστε σε συλλόγους και φορείς που φροντίζουν παιδιά με αυτισμό και σύνδρομο Down. Μέσα από αυτό το πρόγραμμα, τα παιδιά, προσφέρουν σε όσους το έχουν ανάγκη, την ίδια τους την αγάπη, τη φιλία τους, το χαμόγελο τους και την παρέα τους.

 

prosf1

Τα παιδιά δημιουργούν κατασκευές για το παζάρι 

prosf2 

Μαθήτριες του σχολείου με τις κατασκευές τους στο Χριστουγεννιάτικο παζάρι

 prosf3

Προσφορά ειδών ρουχισμού, βιβλίων και ειδών πρώτης ανάγκης στα Χωριά SOS 

Στόχος μας είναι τα παιδιά μας να αγαπούν την πατρίδα τους και να έχουν πίστη σ’ αυτή, να σέβονται τα σύμβολά της. Μέσα από τη συμμετοχή τους στις εθνικές μας εορτές και τις παρελάσεις, οι μαθητές, μαθαίνουν την ιστορία της πατρίδας μας, τιμούν τους ήρωες που αγωνίστηκαν και θυσιάστηκαν για την ελευθερία της και να νοιώθουν υπερήφανοι γι’ αυτή.

  filop1

Συμμετοχή σε παρέλάση εθνικής επετείου

filop2 Ετήσια εκδήλωση παραδοσιακών χορών και εθίμων

filopa3

Θεατρική παράσταση Νηπιαγωγείου 

 filop4

Συμμετοχή σε παρέλάση εθνικής επετείου

 filop5

Ζάππειο, συμμετοχή της ομάδας παραδοσιακών χορών

Το Ευ Αγωνίζεσθαι ή Fair Play, όπως αποδίδεται διεθνώς, αποτελεί βασικό, θεμελιώδες στοιχείο, κάθε πραγματικής, αθλητικής συνάντησης, υγιούς αθλητικής συμπεριφοράς. Δείχνει τους δρόμους του αγώνα, οι οποίοι μέσα από τους συμβολισμούς του αθλητισμού, δίνουν όραμα και στην ίδια την κοινωνία. Στο σχολείο μας λειτουργούν για αγόρια και κορίτσια, ακαδημίες ποδοσφαίρου, η κολυμβητική λέσχη «caretta - caretta», ομάδες καλαθοσφαίρισης (basketball), πετοσφαίρισης (volleyball), τμήματα αντισφαίρισης (tennis), επιτραπέζιας αντισφαίρισης (ping - pong) και κλασσικού αθλητισμού. Μέσα από τα τμήματα αυτά και τη συμμετοχή τους σε αγώνες, οι μαθητές κάνουν βίωμα τις αξίες του ολυμπισμού και μαθαίνουν ότι η μεγαλύτερη νίκη σε κάθε αγώνα είναι η κατάκτηση του πνεύματος της ευγενούς άμιλλας που καταδεικνύει το μεγαλείο του κάθε αθλητή και ανθρώπου. Μαθαίνουν να αγωνίζονται με ειλικρίνεια, επιμέλεια, επιμονή και υπομονή, ευθύτητα, τόλμη και θάρρος.

agwnizes

caretta

Η δημιουργική έκφραση αναπτύσσει την αυτογνωσία και την αυτοπεποίθηση των παιδιών. Ολοκληρώνοντας ατομικές ή ομαδικές εργασίες και παρουσιάζοντας το έργο τους (θέατρο, μουσική, ζωγραφική, χειροτεχνίες, κατασκευές, συγγραφή κειμένων, χορός, δημιουργία εφημερίδας και ιστοσελίδας) τα παιδιά μαθαίνουν,εκφράζονται, κάνουν προτάσεις και δίνουν λύσεις, συνεργάζονται και αναδεικνύουν τις δεξιότητές τους μέσα από τη χαρά της δημιουργίας. Η χαρά πηγάζει από κάθε τι όμορφο που βλέπουμε γύρω μας, κάθε τι ωραίο που ζούμε και που συμμετέχουμε στη δημιουργία του. Τα παιδιά χαίρονται πολύ να συμμετέχουν στις δραστηριότητες του σχολείου και καμαρώνουν για τα έργα που τα ίδια δημιουργούν, αγαπούν τις τέχνες και επιδίδονται σε αυτές με αφοσίωση. Βιώνουν τη χαρά της μάθησης σε ένα σχολείο ανθρώπινο, συνεργατικό, χαρούμενο, ελπιδοφόρο.

dimiouria

Αναπτύσσουμε στα παιδιά μας την οικολογική τους συνείδηση μέσα από ποικίλες δραστηριότητες: Δενδροφύτευση, Ανακύκλωση, Κομποστοποίηση, Βιολογικό παρτέρι, περιβαλλοντικά προγράμματα και περιβαλλοντικές επισκέψεις (γνωρίζουμε τη χελώνα καρέττα-καρέττα στις επισκέψεις μας στο νησί της Ζακύνθου, τους αργυροπελεκάνους στις επισκέψεις μας στον Αμβρακικό κ.α.).

peribal1

Περιβαλλοντική επίσκεψη στο νησί ης Ζακύνθου 

periballo2

 Μακέτα συμμετοχής στην "Οικολογική Αυτοκίνηση"

peribal3

 Μαθητές του Νηπιαγωγείου στο περιβαλλοντικό πάρκο Τρίτση

 peribal4

Δενδροφύτευση σε συνεργασία με το Δήμο Ηρακλείου

 peribal5

Ο βιολογικός κήπος του σχολείου μας

 

Ενσωματώνουμε πρακτικές συνεργατικής μάθησης στο αναλυτικό πρόγραμμα μέσα από τις διερευνητικές εργασίες (project) και τη συνεχή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών μας. Η συνεργατική μάθηση είναι αποτέλεσμα της ομαδικής και συλλογικής εργασίας και έχει σκοπό την κοινωνικοποίηση, την ευγενή άμιλλα και την ανάπτυξη κριτικής σκέψης των παιδιών. Σημαντική παράμετρος είναι και η συμμετοχή καθώς τόσο οι καθηγητές όσο και οι μαθητές είναι ενεργοί στη μαθησιακή διαδικασία. Οι μαθητές μας έτσι καλλιεργούν τις ικανότητές τους, τη δημιουργική τους αυτοπεποίθηση, την ευγένεια, τη διαλλακτικότητα, τη φιλαλήθεια και την αλληλοβοήθεια. Η συνεγασία των γονέων, των εκπαιδευτικών, των παιδοψυχολόγων και των μαθητών, μέσα από διακριτούς ρόλους, είναι εξίσου σημαντική γι΄ αυτό διοργανώνονται τακτικές συναντήσεις, σεμινάρια και ημερίδες για το σκοπό αυτό. Το σχολείο, ως κομμάτι της κοινότητας και ως φορέας κοινωνικοποίησης, συνεργάζεται και με κοινωνικούς και τοπικούς φορείς (περιβαλλοντικούς, πολιτιστικούς κ.α.) μεταλαμπαδεύοντας το πρότυπο του ενεργού πολίτη.

sunerg1

Ομαδική εργασία των μαθητών του Δημοτικού 

synerg2

Ομαδική εργασία του Νηπιαγωγείου 

 synerg3

Παρουσίαση εργασίας των μαθητών του Γυμνασίου

 

«Όταν τόσο η λογική όσο και η εμπειρία δεν φτάνουν, τότε δημιουργείται ένα κενό που μπορεί να γεμίσει μόνο με την πίστη» Jostein Gaarder, 1952, Νορβηγός συγγραφέας

Καλλιεργώντας την πίστη στα παιδιά πετυχαίνουμε την ανάπτυξη θετικής σκέψης και δράσης. Ενισχύουμε την εμπιστοσύνη στις δυνατότητές τους και με αυτό τον τρόπο οι μαθητές μαθαίνουν να αναγνωρίζουν την αξία ενός σκοπού, καλλιεργούν την εμπιστοσύνη και το σεβασμό απέναντι στους συνανθρώπους τους.

Κύριος στόχος μας, η ενθάρρυνση των παιδιών μας, ώστε με σύνεση και υπευθυνότητα να αγαπήσουν τη ζωή, το Θεό, τον ίδιο τον άνθρωπο.

aisiodox

 

Ο Θεός είναι κοντά μας, γεμίζοντας όλα τα πράγματα, όντας παντού γύρω μας και μέσα μας. Και είναι παρών, όχι απλώς σαν μια ατμόσφαιρα ή μια ανώνυμη δύναμη, αλλά μ’ έναν τρόπο προσωπικό. Τα παιδιά μας, παρόντα σε κάθε κάλεσμα της εκκλησίας με προαιρετική συμμετοχή στις θρησκευτικές εκδηλώσεις. Εκκλησιάζονται τακτικά και μετέχουν στο μυστήριο της θείας Μεταλήψεως.

pisti1

Μέσα από την ενθάρρυνση και την ανταμοιβή για τους κόπους τους, τα παιδιά, γίνονται πιο δημιουργικά, χαίρονται με ό,τι θετικό και ωραίο έχουν επιτύχει. Έτσι αποκτούν πίστη στον εαυτό τους, μαθαίνουν να στηρίζονται στις δικές τους δυνάμεις και ασχολούνται με επιμέλεια στις εργασίες που τους έχουν ανατεθεί. Καθώς μοιράζονται με τους συμμαθητές τους χαρές, ανησυχίες, λύπες και προβληματισμούς σφυρηλατούν φιλίες που διαρκούν.

Τα παιδιά σαν μια ομάδα συμμετέχουν στις σχολικές τους δραστηριότητες

pisti2  pisti3 
 pisti4  

Σ’ όλη τη διάρκεια της φοιτήσεως στο σχολείο ενισχύουμε τα παιδιά μας να θέτουν υψηλούς στόχους, να πιστεύουν σ’ αυτούς και να αγωνίζονται για την κατάκτησή τους. Ιδανικά όπως η τέχνη, ο αθλητισμός, η δημοκρατία, προσεγγίζονται με σεβασμό και καθημερινό αγώνα. Αυτό εμπνέονται από το παράδειγμα και από τη διδασκαλία των εκπαιδευτικών μας. Με τη συμμετοχή και βράβευση σε ενδοσχολικούς, τοπικούς και πανελλήνιους Μαθητικούς διαγωνισμούς και θεσμούς, οι μαθητές μαθαίνουν να αφοσιώνονται σε ουσιαστικούς στόχους, σε ιδανικά, να στηρίζονται στον εαυτό τους και να καλλιεργούν τις ικανότητές τους.

Ενδεικτικές είναι και οι διακρίσεις που έχουν πετύχει οι μαθητές μας στις πανελλαδικές εξετάσεις, στους πανελλήνιους διαγωνισμούς της μαθηματικής εταιρείας, στη βουλή των εφήβων, σε καλλιτεχνικούς διαγωνισμούς (βραβεύσεις της χορωδίας μας, της δραματικής μας ομάδας κ.α.), στις εξετάσεις για την απόκτηση πτυχίων Αγγλικής γλώσσας και πληροφορικής (το σχολείο μας είναι εξεταστικό κέντρο για τις εξετάσεις απόκτησης πτυχίων CET, PET, Lower, Proficiency και πτυχίων πληροφορικής του Cambridge), σε αθλητικές συναντήσεις (οι ομάδες ποδοσφαίρου και μπάσκετ έχουν βραβευτεί με βραβείο ήθους και έχουν πρωτεύσει σε τοπικά και πανελλήνια τουρνουά).

  idanika1

Βράβευση των μαθητών μας απο τη Μαθηματική εταιρία

idanik2 

Παρουσίαση διαθεματικής εργασίας με το νερό

idanik3 

Βραβείο Ήθους και Κύπελλο στην ομάδα παίδων της Ακαδημίας Ποδοσφαίρου μας

 idanik4

Βράβευση της ομάδας κολύμβησης

 idanik5

Επίσκεψη στις Βρυξέλλες στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

idanika6

Αναμνηστικό Νηπιαγωγείου

idanik7

Παρουσίαση της συμμετοχής μας στην επιχειρηματικότητα των νέων

Κάθε νέο πρόγραμμα που δημιουργούμε έχει σκοπό την κατάκτηση της γνώσης και την έξη στην αρετή, ανοίγοντας νέους ορίζοντες στην ανάπτυξη της δημιουργικότητας και την ολοκλήρωση της προσωπικότητας του ατόμου. Έτσι, λειτουργούν μέσα στο σχολείο «Συμβουλευτικός σταθμός εφήβων και γονέων», «Κέντρο έκφρασης και δημιουργίας», «Σταθμοί τεχνολογίας και επικοινωνιών», ενώ συνεργαζόμαστε με εξωτερικούς φορείς για την επιχειρηματικότητα νέων, τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού και συμμετέχουμε σε ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά προγράμματα.

  kainotomia1

Παρατηρώντας στο μικροσκόπια

kainotimia2 

kainotomia3 Διαδραστικός "Έξυπνος πίνακας" 

 

kainotomia4

Αίθουσα πληροφορικής

 

Δίνει τη δυνατότητα συμβουλευτικής και υποστήριξης από παιδοψυχολόγους και σχολικούς συμβούλους, μέσα από σεμινάρια και προσωπικές συναντήσεις, σε γονείς, εκπαιδευτικούς και μαθητές. Παράλληλα οργανώνονται συναντήσεις αγωγής σταδιοδρομίας, καθώς και αγωγής υγείας.

sumb2

Συμβουλευτική επαγγελματικού προσανατολισμού

Δίνεται η δυνατότητα ελεύθερης έκφρασης και δημιουργίας στους μαθητές μέσα από το λόγο (Λέσχη ανάγνωσης, Ομάδα δημιουργικής γραφής, Δημοσιογραφική ομάδα), την εικόνα (Καλλιτεχνικό εργαστήρι), τη μουσική (Μπάντα, Χορωδία), τη δράση (Λέσχη κινηματογράφου, Δραματική ομάδα, Εκφραστικός χορός).

symb1

Θεατρική παράσταση των μαθητών του σχολείου μας "High School Musical"  

sumb3

Καλλιτεχνικές δημιουργίες των παιδιών του Νηπιαγωγείου μας

sumb5

Καλλιτεχνικό Εργαστήρι

 symb7

Η χορωδία μας στο μουσικό αφιέρωμα στον κο Γιώργο Χατζηνάσιο

 

Έχοντας στη διάθεσή τους τη νέα τεχνολογία, που αφορά διαδραστικούς πίνακες, εργαστήρια Η/Υ και υπό την καθοδήγηση των έμπειρων εκπαιδευτικών μας, τα παιδιά μαθαίνουν να αξιοποιούν την τεχνολογία για την επίτευξη των στόχων τους.

symb6

Χρήση διαδραστικού "έξυπνου πίνακα"